E két leggyakoribb ok miatt akadtak meg a hiteligénylések januárban… így akár ingatlant veszel, akár ingatlant szeretnél majd eladni, mindenképp érdemes elolvasnod!
1. Tavalyi jogszabály módosítás következtében, idén már új energetikai tanúsítványt kell bemutatni az adásvételi szerződések alkalmával…
Korábbi szabályozás szerint az energetikai tanúsítvány 10 évig volt jó. Sajnos ez a jogszabály módosítás felülírta ezt, így a korábbi tanúsítványok már nem jók, mindenképpen újra lesz szükség… ráadásul ezeket az új tanúsítványokat csupán 5 évig tudjuk felhasználni…
2. Egy régebbi probléma, ahol a pontatlan épületfeltüntetés okoz fejtörést… sok esetben a tervek szerint felépítették a házat, viszont az évek során történt hozzáépítéseket, teraszbeépítéseket nem vezették át a térképmásolatra, ami miatt megakad a banki folyamat…
Ráadásul míg az első problémát gyorsan és viszonylag olcsón tudjuk rendezni, addig a második probléma megoldása hosszú hetek/hónapok és több százezer forint költség is lehet… ami gyakran sok fejtörést szokott okozni, hogy pontosan ezt kinek is kellene rendezni…
Így azt javaslom, hogy ezeket még az adásvételi szerződés előtt érdemes egyeztetni, ezáltal is elkerülve a későbbi kellemetlenségeket!
Ha szeretnél biztosra menni a folyamat során, akkor töltsd ki ezt az adatlapot, hogy díjmentesen tudjunk segíteni a hitelügyintézésben.